Pensjon …kortid går ein av?Tja

Vanskeleg igrunnen,syns eg.
Kan gå av ved 65,men vil eg det.
Pensjonen er ikkje så mykje å leve av.
Så fortsatt tenkjer eg…nei…Dei får halde ut med meg ei stund til

Idag skal eg møte klp.

Trur eg har same meininga etterpå,men kven veit
Det er når ein kjenner dagane vert meir og meir tungstarta ein tenkjer…Burde eg gått av?

Jaja
Fortsatt sit eg under teppet mitt og småfrys.
Kaffi i koppen
Grått ute så mulig eg bør ta litt husarbeid.
Jobbehelg på meg..
Denne veka er sånn travel veke der alt skjer.Sjukehus,tannlege og diverse.Masete
Men må til så er berre å få det unna.

Ser ut glaset og tenkjer…
Kjekt å kunne sitte ute på balkongen til sommaren,for no er det nesten ferdig.
Kjekt med snille sønner:-)
Vert varm om hjarterota…Når eg først får hjelp så skjer det fort.

Tek ein sein start på dagen idag.
Kjenner at det er akkuratt det gamla treng:-)

4 kommentarer
    1. Fin filosofering om livet. Ikke lett å velge, nei. Det med pensjon altså. Jeg er eldre enn deg og har vært pensjonist ei stund. Synes at det er helt topp👏Ha en fin dag🙋🏼‍♀️

    2. Jeg var sikker på at jeg skulle jobbe til jeg var 67. Plutselig gikk ikke det. Ta en måned, ett år av gangen. Er du ikke klar til å gå av og føler du fremdeles har mye å gi når du er 65, jobb litt til. Jeg tror man kommer til å føle når tiden er moden. Har snakket med noen som gikk av “for tidlig”. De hadde ikke noen god plan på hva de skulle fylle dagene med.

    3. Vi snakker mye om dette på jobb, noen ønsker å gå av når de er 62, andre 65. Men så er det dette med økonomi da, er jo ikke alle som har råd til å gå av tidlig. Selv er jeg usikker og tenker jeg må se det an når det nærmer seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg